Металісти – це субкультура, натхненна музикою в стилі метал, що з’явилася в 70-80-ті роки ХХ ст. Вперше в культурному контексті словоспо-лучення heavy metal застосував у романі «Naked Lunch» (1959) легендарний Уїльям Берроуз.
Типове для металістів: довге волосся у чоловіків (розпущене або зібрані у хвіст), переважно чорний колір в одязі, шкіряна мотоциклетна куртка, шкіряний жилет, чорні футболки або балахони з логотипом улюбленої металевої групи, шкіряні браслети, проклепані ремені, ланцюги на джинсах. Також може бути пряжка або нашивки з логотипами улюблених метал-груп, мотоциклетні шкіряні рукавички без пальців і т. д.
Як і деякі інші, субкультура металістів не позбавлена в міру вираженої ідеології, але переважно зосереджена довкола музики. Тим не менш, є характерні особливості світогляду, які можна назвати типовими для значної частини металістів. Тексти метал-гуртів пропагують незалежність, самостійність і впевненість у собі, культ сильної особистості. Інтелектуальний рівень металістів часто досить високий, на підставі чого робиться висновок, що захоплення металом може бути ознакою інтелектуальності.
Автор пропонованої книги вирішив написати про металістів. Знаючи проблему з середини і маючи досвід роботи над повістю, на цей раз визріла ідея повноцінного роману. У нього увійшла маса історій і подій недалекого минулого. А минуле – це часточка тебе самого, це твоє життя, й те, що залишилося позаду таке ж цінне, як і те, що ще чекає попереду.
Роман зачіпає різні теми: музика, література, релігія і, навіть, політика. Знайшлося тут місце і сьогоденню ? ужгородським металістам нового покоління, представникам субкультурного руху, який пройшов непростий шлях формувания й утвердження в суспільному житті.
Мова роману – російська, й нічого дивного у цьому нема, оскільки вона є характерною для більшості субкультур на пострадянських просторах. Що цікаво, зі сторінок твору часто промовляє здоровий український патріотизм, послідовний антисовковий чи й антикомуністичний настрій, нормальний людський протест проти політичного шулерства тощо. Фактом є також наявність у середовищі цієї субкультури україномовного сегменту, принаймні на рівні пісенних текстів, національної атрибутики в одязі тощо.
ISBN 978-966-176-077-5
© Олексій Тростянський, 2016
© Олексій Тростянський, Іван Тростянський,
ілюстрації, 2016
© Видавництво «Ґражда», 2016